ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح تعداد ۲۴ نفر از اعضای تیم به وسیله ۶ دستگاه ماشین سواری به سمت روستای فر حرکت کردیم.
ساعت ۸:۱۰ از ابتدای مسیر به سرقدمی جناب آقای فرضی تیم حرکت خود را آغاز نمود.

با هماهنگی هایی که در روزهای قبل انجام شده بود ساعت ۷ صبح بعد از تجمع شرکت کنندگان در محل دروازه تهران به سرپرستی و مربیگری جناب آقای رضا رهنورد با یک دستگاه اتوبوس و چند ماشین شخصی به سمت قم حرکت کردیم

ساعت‌۶‌و‌۴۰‌دقیقه ‌استارت ‌برنامه‌ زده‌شد.در دی ماه ؛صعودی دلچسب را در هوای بسیار عالی ؛ زیر گرمای نور خورشید تجربه میکردیم. با گرمتر شدن هوا در‌ ساعت ‌۹و‌ ۳۰‌ دقیقه‌ کمی‌ استراحت‌کرده و‌ سپس به‌حرکت‌ خود‌ادامه‌دادیم‌،

با بررسی های بعمل آمده در خصوص وضعیت منطقه ، مسیر ، آب و هوا و سطح آمادگی و تکنیکی نفرات، مورخه جمعه ۱۲دی ماه ۹۹ ساعت ۰۱:۰۰ بامداد از مبدا شازند ( جنب پادگان امام علی ) استارت زده شد

ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح جمعه از میدان شریعتی به سمت روستای الرج حرکت کردیم و ساعت ۷:۳۰ وارد روستا شدیم . بعد از صرف صبحانه حرکت به سمت یال منتهی به خط الراس را آغاز کردیم

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اورژانس هوایی آن هم بصورت آنلاین بخاطر محدودیت های کرونایی، حرکتی نوین برای استفاده از حداکثر ظرفیت های آموزشی در بستر شبکه های مجازی بود که خود نوید بخش آنست که آموزش و نیاز به آموختن تحت تاثیر محدودیت قرار نخواهد گرفت.

وبینار آموزشی ‌اورژانس هوایی در تاریخ ۱۲ دی ماه ۹۹، به یاری اورژانس پیش بیمارستانی و همت کارگروه ایمنی، جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان مرکزی و باشگاه کوهنوردی شاهین اراک برای اولین بار برگزار گردید

به مناسبت روز جهانی کوهستان در تقویم‌ جهانی (۱۱ دسامبر ) و طبق برنامه قبلی و از پیش تعیین شده تقویم باشگاهی مبنی بر صعود یک روزه قله شهباز از مسیر تیغه ها که مسیر نسبتا فنی و مستلزم توان بدنی و تکنیکی افراد است

شعار روز جهانی کوهستان سال۲۰۲۰
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، هر سال شعار یا موضوعی را برای این روز اعلام می‌کند که شعار امسال «تنوع زیستی کوهستان» است. تنوع زیستی یا وجود گونه‌های گیاهی و جانوری فراوان و متفاوت، نه‌تنها به‌خاطر حق طبیعی که این گونه‌ها برای زیست بر پهنه‌ی زمین دارند، بلکه به دلیل رنگارنگیِ افسون‌کننده‌ای که گونه‌ها به چهره‌ی زمین می‌بخشند، و کمکی که به بقای انسان می‌کنند، اهمیت دارد.

شینهوا خبرگزاری رسمی چین با استناد به نتیجه مطالعات تیم کارشناسی مشترک چین و نپال که امروز سه شنبه منتشر شد ارتفاع جدید قله اورست را هشت هزار و ۸۴۸ متر و ۸ سانتیمتر اعلام کرد.